Tarot kártyák ll
Amit a Tarot kártyákról tudunk, annak fényében 
valószínűnek látszik, hogy azokat úgy  tervezték, hogy egy beavatási 
rendszer fokozatait vagy állomásait  reprezentálják. A Tarot képvilága 
bizonyos szempontból emlékeztet az  alkímiáéra, mely - mint ahogy C.G. 
Jung mutatta - a szellemi megvilágosodáshoz vezető gyakorlatok egy 
rendszerét képezte képek mély értelmű tanulmányozásával.
A  nyugati alkímia valószínűleg Egyiptomból 
származik, Alexandria  hellenisztikus civilizációjából, mely a 
gnoszticizmus egyik korai  erődítménye volt. Amennyiben ez így van, 
akkor az alkimista írások és a  Tarot kártyák is jó példái annak a 
titkos szimbolikus nyelvnek, melyet  minden idől beavatottjai 
szerkesztettek tanítványaik oktatására,  illetve a profán "érdeklődők" 
összezavarására.
Ezeket  az ősi tanokat részletesen vizsgálták
 a modern időkben, Jung  felfedezésének eredményeképp, mely szerint az 
alkimisták művei a  pszichikai integráció elérésének kifinomult 
rendszerét rejtették, mely  meglepően hasonlított saját rendszeréhez, az
 "individuális folyamat"  állomásaihoz. Jung úgy definiálta az 
individuációt, mint az egyén és a  közösség öntudatának kiterjesztését; a
 pszichikai fejlődés egy  rendezett folyamatát, mely az élet növekvő 
teljességéhez és  "kikerekedéséhez" vezet. úgy gondolta, hogy az érésre 
irányuló belső  ösztönzésnek két formája lehet. A természetes növekedési
 folyamat  minden élőlényben benne van tudatos irányítás és ellenőrzés 
nélkül.  Lehetséges azonban a belső fejlődés tudatosan irányított 
programja is,  melyet pontosan meghatározott elvek és gyakorlatok 
támogatnak. A  második típusú individuációs folyamast abban különbözik a
 elsőtől, hogy  az éber tudat szemléli azt, ami éppen történik, valamint
 törekszik  csatornákba irányítani az életerőt, így téve folyamatossá 
saját  szellemi fejlődését. Az irányított individuáció kihívást jelent, 
ehhez  bátraknak és határozottaknak kell lennünk. Ez a hősies kaland a 
mítosz  és a legenda leple alatt minden kultúrában megjelenik a hős ős 
örök  kereséseként, Kísérteket kell folyamatosan legyőznie, gyötrelmes  
döntéseket kell meghoznia úgy, hogy az ébersége mindíg jelen legyen.
A  Tarot egésze biztosan ezen út veszélyeivel
 és jutalmaival foglalkozik.  A Nagy Arkánum minden egyes képe egy nehéz
 állomás ezen az életúton.  Csak az egyes kártyákkal szimbolizált 
rejtvények megoldása által  nyítható meg az előrevivő út, illetve 
folytatódhat a személyiség  fejlődése. Jung szerint az individuációs 
folyamat magában foglalja az  élet egészét, de természetszerűleg két 
félre oszlik. Az első fél az  individuum önmagán kívüli világhoz való 
kapcsolatával foglalkozik; ez a  tudatosság fejlődéséhez és az ego 
megmegszilásdulásához vezet. A  második fél megfordítja ezt a folyamatot
 és az egót konfrontálja saját  pszichéjének mélységeivel, hogy 
összeköttetést teremtsen a belső énnel,  a tudatosság valódi 
központjával. A két fázis szemben áll egymással,  mégis egymást 
kiegészítik. Az élet első fele szoláris természetű:  kifelé forduló, 
aktív, pozitív, terjeszkedő lehet. Második fele lunáris  jellegű: befelé
 forduló, meditatív, és a fizikai világgal kapcsolatban  passzív. Ha 
ezek tudatában a Tarot Nagy Arkánumának huszonkét képét,  azt találjuk, 
hogy azok természetesen válnak két csoportra úgy, hogy a  középpontban 
jelentőségteljesen a Szerencsekerék áll.
Az  élet másik fele közötti fordulópont 
kritikus fontosságú. A fizikai  létezés legmagasabb pontján az ember 
hirtelen szembetalálja magát a  halál elkerülhetetlenségével. Ahogy Jung
 maga mondotta: "Ahogy az óra  delet üt, az alászállás megkezdődik. és 
az alászállás mindazon ideák és  értékek megváltozását jelenti, melyeket
 reggel még pátyolgattunk."
Az  életkör első felével foglalkozó kártyák a
 számnélküli Bolond kártyával  kezdődnek és a Szerencsekerékkel 
végződnek. A Bolond olyan, mint a  világba lépő, újonnan született 
gyermek, tiszta, ártatlan és nem tud  magáról mint különálló lényről; 
még be van burkolva a tudatalatti  tekervényeibe. 
Az utána  következő kártya, a Mágus 
szimbolizálja az öntudat hajnalát és az  individuális ego megjelenését. 
Férfit ábrázol, amint az a tudatosság  mágikus fegyvereit forgatja, 
melyekkel a világot fogja legyőzni. 
A  következő négy kártya, a Papnő, a 
Császárnő, a Császár és a Főpap arra  a négy erőre utal, melyeknek a 
gyermek ki van téve: férfi és női,  anyagi és szellemi. Mondhatni azt 
is, hogy ezek a kártyák azokra a  csatornákra vonatkoznak, melyeken 
keresztül az individuum a  környezetéhez viszonyul. Ez a négy Jungi 
funkció: Intuíció, érzés,  érzékelés, Gondolkodás.
A  VI. kártya, a Szeretők jelzi az első döntő
 választást az életben,  amikor az ifjú hátat fordít a családnak a társ 
kedvéért. Ezzel a  kártyával az individuum felelőssé válik tetteiért és 
így sorsáért.
A  következőkben látható Diadalszekér 
kártyája jelzi a közösség  törvényeihez való alkalmazkodás 
szükségességét, valamint egy biztos  "hordozó" vagy személyiség 
megalkotását, amellyel a világon keresztül  haladni lehet.
Az Igazság  egybeesik a fizikai érettséggel 
és jelzi, hogy ezidáig az individuum  fejlődése egyoldalú volt, a 
tudatos oldal feljődött a tudatalatti  kárára. Eljött az idő, amikor az 
egyensúlyt helyre kell állítani,  amennyiben el akarjuk kerülni a 
szellemi stagnálást. Az Igazság a  lelkiismeret hangja.
A  Remete az önvizsgálat folyamatáról szól, 
amely akkor fog következni, ha  a lelkiismeret késztetlseit figyelembe 
vesszük. A Diadalszekér által  beutazott széles út a végéhez ért, és egy
 új, szűkebb ösvényt kell most  megtalálnunk. Ekkor érkezünk a 
Szerencsekerékhez, az élet  középpontjához, ahhoz a helyzethez, amikor 
elhagyjuk a csúcsot, és  megkezdődik az alászállás.
Mivel  a Remete felismerte, hogy az ő 
látszólag látszólag mérhetetlen  mennyiségű nehézségei közösek bármely 
emberével, és a belátás, hogy az  ő szenvedései nem személyes 
különlegességek, önmagában megadja neki a  távolságtartást, mely ahhoz 
szükséges, hogy a benső félelmeit legyőzze,  ahogy a most következő az 
Erő kártyáján a nő legyőzi az oroszlánt. Csak  a félelem nélküli 
szembesüléssel lehet a tudatalatti őseredatű erőit  lefegyverezni.
Az  Akasztott ember azoknak az értékeknek és 
céloknak a megfordítását  szombolizálja, melyek az élet második felében 
kell hogy megjelenjenek.  Ahhoz bátorság kell, hogy elforduljunk a 
múlttól egy bizonytalan jövő  érdekében. De az áldozatot meg kell hozni,
 hogy a szellemi folyamat  folytatódhasson.
A  következő kártya, a Halál, (néha a 
Transzformáció nevet viseli) a  tudatosság egyfajta átalakítására mutat 
rá, melynek most kell  megtörténnie. Az egót meg kell haladni; a régi 
énnek meg kell halnia  annak éredekében, hogy a bezárt energia 
felszabadulhasson és a magasabb  én irányába vezessen.
A  Kiegyenlítés azt mutatja, hogy az egó az 
egó követeléseinek feláldozása  az életerőkkel való kapcsolat 
megújulását eredményezte. A keresés  legnagyobb kihívása, az alvilágba 
való alászállás az elveszített  felkutatásáért sikerrel végződött; a 
tudatosság egységben van a  tudatalattival, és a kibillentség, melyet 
korábban az Igazság mutatott,  helyreállt.l
Az ördög  jelzi, még nem vagyunk túl az 
utazás veszélyein. A tudattalan eről  felszabadultak és a keresőnek alá 
kell az ösztön nem tudatosyított  erejéhez, vagy másképpen kell 
befogadni és transzformálni azokat egy  magasabb és pozitív formába. Az 
ördög, a sátán, a demiurgosz maga  Lucifer, a fényhozó angyal.
A  következő kártya, a Torony festőien 
ábrázolja Lucifer ajándékát. Fénye  a megvilágosodás tüze, mely 
villámcsapásként súlyt le, útjában  lerombolva mindent, mely nem az ő 
természete szerint való. Ez annak az  erőnek az átadása, mely akkor 
érezhető, amikor eltűnnek a pszichológiai  blokkok az alacsonyabb és 
magasabb én-ek között, és Isten fénye  ragyogja be a személyiséget.
A  Csillag a magasabb tudatosság szimbóluma, 
az Esti Csillag, mely az  isteni villámlás vakító ragyogását követő 
sötétben vezet minket.
A  Hold szimbolizálja a végső nagy próbát, a 
lélek sötét éjszakáját,  amelyen a belső fény visszavonása után 
keresztül kell menni, s ahol  minden illúzióként látható. Ez a hit 
próbája.
A  Nap képviseli az ellentétek 
újraegyesítését, a halandó és hallhatatlan  én-ek egybekerülését. Ez a 
kártya analógiát mutat a királyi testvérpár  alkímiai házasságával. Az 
éjszaka elmúlt és az új nap közeleg.
Az ítélet az integrált én újjászületését mutatja, ezért a képen a végítélet napján a halálból feltámadó alakok láthatók.
A
  Világ egy mandala, az androgün alak egy körkörös koszorún belül 
táncol,  mint a szellemi teljesség szimbóluma, mely szimmetriájában 
jejezi ki a  tökéletes rendet és az érett szellem beteljesülését. úgy is
 tekinthető,  mint az anyaméhben lévő gyermek megjelenítése. Ebben az 
esetben  természetszerűleg vezet a sorozat elején álló Bolond kártyához:
 az  újszülött gyermek megkezdi vándorlását a világban. Ez összhangban 
áll a  reinkarnáció, illetve az egymást követő és egyre magasabb 
elérésekhez  vezető életek gnosztikus tanaival. Amennyiben a Tarot Nagy 
Arkánuma az  élet ösvényének huszonkét fontos állomását illusztrálja, 
akkor minden  egyes kártya több szinten értelmezhető. Ez a világban 
működő fontos  elemekre és erőkre mutat rá és jelentős folyamatokat 
leplezhet le a  misztikud tudatosság kiterjesztésében. Ez a még nem 
kibomlott  személyiség-aspektusok megjelenését is jelezheti, ha pedig 
fejjel  lefelé érkezik, akkor a testi és lelki veszélyekre 
figyelmeztethet,  melyekkel esetleg szembetalálkozhatunk.
A  Tarot a szimbólumok, a tudattalan 
nyelvén beszél és amikor helyesen  közelítünk felé, kapukat nyithat meg a
 lélek rejtett birodalmaiba. A  kártyál misztikus szépsége olyan hatást 
kelt, ami felébreszti az ember  intuitív képességeit és olyan 
megértéshez juttat, mely kívül esik az  intellektus hatáskörén. Amint a 
tudat kiaknázza a Tarot képeket, olyan  jelentéseket és jelentőségeket 
fedez fel, melyeket nem lehet teljes  egészében áthozni vagy 
meghatározni az ok-okozat szintjén.
A  Tarot összekapcsolja az ember 
világát a szellem világával, összekötve a  valóság minden szintjét, 
megnyitva olyan kapukat, melyek azidáig zárva  voltak. E kártyák 
maradandó értékének nagy része abban rejlk, hogy  képviláguk nem zárható
 be semmiféle kemény vagy merev dogmába, sohasem  foghatók fel teljes 
egészükben és így új és eredeti bepillantást  kínálnak mindenkinek, aki 
tanulmányozza őket.
A  kártyák az élet erőinek a hordozói, a
 tudatalatti archetipikus  tartalmai. Titokzatos felépítésükönvasló 
összpontosított meditáció a  lélek kreatív erőinek felébredését 
eredményezheti, belső világosságot,  mely nem csak túlterjed a tudatos 
elme határain, hanem a tudatalatti  rejtett képességeinek aktivizálását 
is szolgálja. 
A fekvő nyolcas  forma, a végtelen 
szimbóluma gyakran megjelenik korai Tarot kártyákon.  Ez látható a Mágus
 által viselt kalapon, illetve az Erő kártyéjénak női  alakján, valamint
 jónéhány udvari figura fejdíszén a Kis Arkánumban.
Amint  azt kifejtettük, a Tarot kártya 
vonatkozásaiban és megfeleléseiben  egyaránt komplex és szubtilis, így 
az itt megadott magyarázatok épp  csak néhányak a lehetségesek közül, 
melyek a kártyákban rejlenek.
A Nagy Arkánumok jelentése
0. A BOLOND 
(The Fool)  | 
            0. (XXII.) A BOLOND - Nyitottság 
A Bolond a bennünk élő 
gyermeket  személyesíti meg. Spontán újrakezdést és előítélet - mentes  
nyitottságot jelképez. A játékos, életvidám gondtalanság kifejezése azt 
 mutatja, hogy csodálkozva, határozott elvárások és gyakran előzetes  
ismeretek nélkül lépünk életünk egy új területére. Gyermekes  kedélyre 
és ennélfogva könnyelműségre, balga naivitásra, játékosságra  is 
utalhat, de ugyanakkor jelenthet ostobaságot is, vagy a bölcs és  
alázatos belátás egyszerűségét, amihez csak hosszú és gyakran  
fáradságos út végén érkezhetünk. A Bolond megtestesítheti a kópét,  
pimasz frátert, de a király alteregójaként akár az egyetlen őszinte  
udvari tanácsadót is. Minden esetben teljesen a jelenben él, a  
nyitottság és a spontán becsületesség kifejezője, mindig kész az új  
tapasztalatok szerzésére.  
Analógiák: 
Ji-King: 25. Wu Wang (Az Ártatlanság - A Váratlan) Mitológia: A Bolond (Parcifal) Kulcsszavak: nyitottság, bizalom, hűség önmagunkhoz, ugrásszerű fejlődés, teljesítőképesség, kockázatvállalás, szabadság, bátorság, függetlenség, kreativitás, nagy potenciál, szív hangjára kell hallgatni  | 
          
I. A MÁGUS 
(The Magus)  | 
            
I. A MÁGUS - Mesteri Tudás 
A Mágus eszességet,  
ügyességet, öntudatot és aktív életformát jelképez. Olyan periódust  
jelez, melyben nehéz problémákat is le tudunk küzdeni, fokozott  
tudatossággal és éber életbölcsességgel sikerrel szállunk szembe a  
kihívásokkal. Ez a kártya ugyan tudatunk erejét ábrázolja, de ezáltal  
nem azt fejezi ki, hogy az érzelmek és más tudatalatti erők  
elhanyagolhatóak lennének. Ellenkezőleg: a Mágus által jelképezett  
rendkívüli befolyásoló erő és hatékonyság a tudatosság és tudatalatti  
közötti mély harmónián alapul. Csak az ebből keletkező benső biztonság  
képes hegyeket mozgatni. Az élethelyzetre  vonatkozóan az első emberi 
tett a semmiből születik, tapasztalatok és  tanulás nélkül: ez az első 
ösztönös alkotás. Célok és érdekek nélküli  spontán teremtés, melyben az
 ember kipróbálja az erejét és  megtapasztalja képességeit.  
Analógiák: 
Ji-King: 1. Csien (A Teremtő) Mitológia: A Teremtő (Daidalosz) Kulcsszavak: Merkúr, kommunikáció, vidám, könnyed kapcsolat minden lehetséges kommunikációs formával, rugalmasság, éleselméjűség, zsenialitás  | 
          
II. A FŐPAPNŐ 
(The Priestess)  | 
            II. A FŐPAPNŐ - Intuíció 
A  Főpapnő tudattalan 
erőinket, gyengédségünket, beleérző-képességünket és  a gyakran 
megmagyarázhatatlan, de mélyen gyökerező bizonyosságot  jelöli. Ő a 
kulcs a logikusan gondolkodó elmével nem megközelíthető  titokzatos 
igazsághoz. Tudja, hogy a kimondható igazság soha nem az  örök igazság. 
Világos oldala a türelem, megértés, elnézés, jóság és  megbocsátási 
készség kifejezője, segítőként, gyógyítóként vagy  látnokként a 
tudattalan erőit veti be mások érdekében. Árnyékos oldala  viszont a 
"sötét nővér", a boszorkány megtestesítője, aki szellemi  ereje hatalmát
 mások elcsábítására, megbénítására vagy ártalmára  használja. A Tarot 
értelmezései azonban csak barátságos, segítőkész  oldalát hangsúlyozzák.
  
Analógiák: 
Ji-King: 2. Kun (A Befogadó) Mitológia: Az Ég Királynője (Matriarchin, Creatrix, Initiatrix) (Eurynome, Maya, Nut) (Ízisz-Nephtys; Éva-Lilith; Inanna-Ereschkigal; Demeter-Persephone) Kulcsszavak: Hold, intuitív erőkhöz vezető út, gyógyítás, függetlenség, belső egyensúly, fokozott önbizalom  | 
          
III. A CSÁSZÁRNŐ 
(The Empress)  | 
            III. AZ URALKODÓNŐ (KIRÁLYNŐ) - Termékenység 
Az  Uralkodónő a
 természet mindig új életet adó kimeríthetetlen erejét  testesíti meg. 
Az elevenséget, termékenységet, fejlődést és az új  születését 
szimbolizálja. Ő minden élet kiapadhatatlan forrása, jelzi  
kreativitásunkat és fogékonyságunkat, képességünket új impulzusok  
felvételére és újjáalakítására. A fizikai valóság szintjén növekedést  
és termékenységet, lelki szinten művészi alkotóerőt, szellemi szinten  
ötletgazdagságot és találékonyságot, tudati szinten pedig a megismerés  
gyarapodását jelenti. Az új állandó születése mind életünk folyamatos  
változását, mind azt jelképezi, hogy ezen szülések fájdalmát el kell  
viselnünk.  
Analógiák: 
Ji-King: 48. Csing (A Kút) Mitológia: A Nagy Anyakirálynő (Innana, Istar, Anat, Astarte, Aphrodite, Demeter) (Földanya: Gaia, Rhea) Kulcsszavak: Vénusz, szépség, szerelem, anyaság, nőiség, bölcsesség, szellem és anyag kapcsolata, belső és külső gazdagság  | 
          
IV. A CSÁSZÁR 
(The Emperor)  | 
            IV. AZ URALKODÓ (KIRÁLY) - Struktúra 
Az  
Uralkodó a szerkezeti elemet, a stabilitást, a biztonság és  
folytonosság utáni vágyat jelképezi. Azon törekvésünket szimbolizálja,  
mellyel igyekszünk függetleníteni magunkat a természeti feltételektől,  
azok minden kiszámíthatatlanságától. Még ha esetenként túl is lövünk a  
célon, ez ne tartson vissza attól, hogy e gyakran gyanakvással szemlélt 
 kártya pozitív oldalait is kellőképpen értékeljük. Az Uralkodó a  
rendre, józanságra, fegyelemre, felelősségre és a pragmatikus  
eljárásmódok iránti érzékünkre is utal, ugyanakkor mindezek eltúlzására 
 is, mely merevség, élettelenség, uralomvágy és acélos hatalomgyakorlási
  vágy formájában jelenik meg.  
Analógiák: 
Ji-King: 7. Si (A Hadsereg) Mitológia: A Pátriarka (Ábrahám, Izsák, Jákob) Kulcsszavak: Kos, úttörő, felfedező, vezető, kezdeményező, kreatív bölcsesség, kiemelkedő vezetői tulajdonságok, cselekvésre való ösztönzés, vakmerőség, új kezdet, apaság, tekintély, tetterő, kalandvágy  | 
          
V. A FŐPAP 
(The Hierophant)  | 
            V. A FŐPAP - Bizalom 
A  Főpap a hit világát, a 
vallásos bizonyosságból eredő mély bizalmat  testesíti meg. Ez az 
értelmezés sok szempontból kedvező, mert az általa  kifejezett bizalom 
ereje vonatkozik saját önbizalmunkra, életünk  mélyebb értelmébe vetett 
hitünkre, és az ebből fakadó, a jövőbe vetett  hitünkre is. A kártya 
ezen kívül az etika és az erény útmutatója,  valamint morális 
értékrendünkből eredő személyes szándékainkat is  jelképezi. A főpap a 
tarot morális tanításai közé tartozik. Bár nem a  főpapnő után 
következik, mégis hasonló gondolatkört képvisel. A főpapnő  a földi 
élettől eltávolodó lelki tartalmak közvetítője, a főpap is egy  
spirituális, elvont keresést jelképez, az élet nagy kérdéseire keresi a 
 választ.  
Analógiák: 
Ji-King: 45. Cuj (Az Összegyűlés) Mitológia: A Bölcs (Cherion) Kulcsszavak: Bika, spirituális vezető, tanár, tanácsadó, beavatott, belső vezető, legmagasabb átalakulás, szellemi atya  | 
          
VI. A SZERETŐK 
(The Lovers)  | 
            VI. A SZERETŐK - A Szív választása 
Két  témát köt össze ez a 
kártya. Jelentős szerelmi tapasztalatokra utal, de  arra is ráébreszt, 
hogy ez döntést igényel: le kell mondani életünk  eddigi kereteiről 
(szülői házról, agglegényéletről, flörtölésről), és  egyértelműen el 
kell kötelezni magunkat szerelmünk mellett. Csak ez a  lépés vezet el 
ahhoz a lehengerlő tapasztalathoz, amit a Szeretők  kártyája mutat. 
Ezért nevezték ezt a kártyát régebben A Döntés kártyájának. 
Szükségszerű döntéseket is jelképezhet, melyeknek semmi  közük sincs, 
vagy csak alig van közük a szerelemhez. Ebben az esetben  azt jelenti, 
hogy teljes szívvel kell döntenünk, neheztelés és kiskapuk  nyitva 
hagyása nélkül. A feltett kérdés hátterétől függ, hogy a két  témakör 
közül melyikre utal a kártya. Minden esetben a nagy, fenntartás  nélküli
 igent jelképezi. 
Analógiák: 
Ji-King: 8. Pi (Az Összetartás) Mitológia: A Szerelemisten (Aphrodite, Innana, Vénusz) (Erosz, Ámor, Cupidus, Paris) Kulcsszavak: Ikrek, szeretet, vonzódás, közeledés, összefüggés, kapcsolat, ellentétek feloldódása a szerelemben, emberi kapcsolatok révén tudatossá válás  | 
          
VII. A DIADALSZEKÉR 
(The Chariot)  | 
            VII. A DIADALSZEKÉR - Kos - Törekvés 
A  Diadalszekér nagy ugrást 
jelent előre. Azt mutatja, hogy megválunk  megszokott környezetünktől és
 saját utunkat járjuk. Ehhez a szabadság  utáni vágy, az elveszett 
paradicsom keresése vagy egyszerűen  érvényesülési törekvésünk 
szolgáltatja a hajtóerőt. A Diadalszekér az  egyetlen Tarot kártya, mely
 bizakodónak és örömtelinek ábrázolja ezt az  útra kelést. Minden más 
esetben nehéz szívvel és félelemmel búcsúzunk.  Itt azonban hetyke, 
csüggedést nem ismerő előretörésről, vállalkozó  kedvről és 
kockázatvállalásról van szó. A kártya nagy ügyességet mutat  a kocsi 
irányításában, azonban tükrözi tapasztalatlanságunkat is az  ismeretlen 
világban. Ezért figyelmeztetésként is kell értelmeznünk, hogy ne 
értékeljük túl saját erőinket, ne legyünk eufórikusak. Lássuk be még 
időben, hogy nagyon sok a tanulnivalónk.  
Analógiák: 
Ji-King: 4. Meng (Ifjúkori botorságok) Mitológia: A Naphős (Phaeton, Ikarus, Bellerophon) Kulcsszavak: Rák, új kezdet, jó irányú változás, önvizsgálat, meditáció, spirituális út  | 
          
VIII. AZ IGAZSÁG 
(The Justice)  | 
            VIII. AZ IGAZSÁG(OSSÁG) - EGYENSÚLYOZÁS, KIEGYENLITŐDÉS (Crowley) - Jupiter - Mars ; Vénusz - Mérleg - Ítélet 
Az  Igazságosság kártyája 
több témakört ölel fel. A világos, objektív  felismerést, a tudatos és 
eltökélt ítéletet, megvesztegethetetlenséget,  kiegyensúlyozottságot és 
becsületességet szimbolizálja, azt jelzi, hogy  érvényesíthetjük 
jogainkat. A hétköznapi élet szintjén azt mondja, hogy  környezetünket 
lényünk visszhangjaként éljük meg, minden jóban-rosszban  cselekedeteink
 következményeivel konfrontálódunk. Ha őszinték és  becsületesek 
vagyunk, tevékenységünket elismerik és megfelelően  honorálják; ha 
viszont kétes eszközökkel fondorlattal akarunk előnyre  szert tenni, 
kudarcot vallunk. Ezzel nagy felelősségtudatot is kifejez  a kártya. Azt
 mutatja, hogy semmit sem kapunk ajándékba, de nem is tagadnak meg 
semmit tőlünk, hogy mindenért, amit kapunk vagy átélünk csak és 
kizárólag magunk viseljük a felelősséget.  
Analógiák: 
Ji-King: 21. Si Ho (A Keresztülharapás) Mitológia: A Hórék (Diké, Eunominia) Kulcsszavak: Mérleg jegy, mérleg, összpontosítás, egyensúly, ellentétek egyensúlyozása, igazság  | 
          
IX. A REMETE 
(The Hermit)  | 
            IX. A REMETE - Hűség Önmagunkhoz 
A Remete a visszahúzódás és a 
magunkba fordulás kártyája. Introvertált életszakaszt ábrázol, mely 
során elhatároljuk magunkat idegen befolyásoktól, hogy a buzgó 
tevékenységtől és az emberektől távol találjunk rá újra a nyugalmunkra, 
és mindenekelőtt önmagunkra. Így a Remete jelentős tapasztalatokra utal,
 melyekben felismerhetjük, kik vagyunk, mit akarunk és miként érhetjük 
azt el. Két értékes szélsőséget egyesít magában a lap: az élmény 
mélységét és a felismerés magasrendűségét. Sokan alaptalanul félnek 
ettől a kártyától. Kizárólag akkor jelenik meg a magányosságtól és 
elhagyatottságtól való félelem, ha félreértik ezek jellemzőit. Aki 
önként követi a Remete hívását, az világossággal, erővel és azzal a 
boldog megtapasztalásával gazdagodik, hogy egyedül lehet önmagával.  
Analógiák: 
Ji-King: 52. Ken (A Nyugvás, A Hegy) Mitológia: A Remetebölcs ( Nestor) Kulcsszavak: Szűz, saját belső világosságunk megtalálása, befelé haladás, termékenység, tökéletesség, befejezés, szüret, nyugalomban lenni saját belső központunkban, bölcs vezető  | 
          
X. A SZERENCSE 
(The Fortune)  | 
            X. A SZERENCSEKERÉK - Életfeladat 
Aszerint,  hogy miként nézünk 
szembe sorsunkkal, a kártya vagy tehetetlenségünkre  és 
gyámoltalanságunkra, vagy arra az élettapasztalatra utal, mely  
fejlődésünket és érésünket segíti. A történések szintjén gyakran olyan  
helyzeteket mutat a sors Kereke, melyek folyamatát egyelőre nem vagyunk 
 képesek befolyásolni. A Kerék leszálló oldala azt jelenti, hogy  
terveink egyszerűen nem sikerülnek, Az időjárás, a közúti forgalom, a  
repülőtéri sztrájk, a tárgyak bosszúja vagy más "magasabb rendű erő"  
megsemmisíti terveinket. Az Idő Kereke ekkor azt mutatja, hogy (még)  
nincs itt az ideje szándékunk megvalósításának.  
A többi helyen lévő kártya 
ebben az esetben értékes útmutatásokkal szolgál arra, hogyan jutunk el a
 Kerék másik, felszálló oldalára. Ez szerencsés, kellemes, sőt meglepő 
változásokat jelent. 
Analógiák: 
Ji-King: 50. Ting (Az Üst) Mitológia: A Sors istene (Tyche, Fortuna) Kulcsszavak: Jupiter ; új kezdet, terjeszkedés, kreativitás, nagy áttörés ; önmegvalósítás ; váratlan szerencse, gyarapodás  | 
          
XI. AZ ERŐ 
(The Strength)  | 
            XI. AZ ERŐ - VÁGY (Crowley) - Életkedv 
Az  Erő kártyája bizonyos 
értelemben rokonságot mutat a Mágussal. Mint ott,  itt is titkos, mély, 
belső harmónia a különleges erő alapja. Amíg a  Mágus befolyásoló 
hatalma a tudatos és tudatalatti erők harmóniáján  alapul, addig ezen 
kártya életereje, bátorsága és szenvedélyessége a  civilizált embernek 
saját állati természetével való kibékülését fejezi  ki. Ez a kártya 
egyértelművé teszi, hogy ösztönlény valónkat nem  rejthetjük sápadt 
erények mögé, hanem nyíltan szembe kell néznünk a  bennünk élő, néha 
félelmetes archaikus erőkkel, azokat szeretettel  elfogadva, gyöngéd 
erőszak útján kell lassanként megszelídíteni. Ily módon nemcsak ezek az 
őserők állnak rendelkezésünkre, hanem mindazon erőtartalékaink, melyeket
 eddig ösztöneink elnyomására fordítottunk. 
Analógiák: 
Ji-King: 26. Ta Csu (A Nagy Megszelídítő Ereje) Mitológia: Az Oroszlánnő (Hebe, Heba, Istara, Urduk, Kyrene) Kulcsszavak: Oroszlán jegy ; szenvedély, többdimenziós kreativitás, tehetségek, erő, állati energiák beolvasztása ; régi félelmek és beidegződések legyőzése  | 
          
XII. AZ AKASZTOTT EMBER 
(The Hanged Man)  | 
            XII. AZ AKASZTOTT - Nyugvópont 
Az  Akasztott Ember felületes 
jelentése, hogy megakadtunk, kutyaszorítóban  vagyunk. Mélyrehatóbban 
vizsgálva azonban, szükségszerűséget mutat e  kényszeredett nyugalmi 
állapot külső mozdulatlansága. Lehetőség arra  is, hogy mélyreható 
elemzéssel megváltoztassuk világnézetünket és egész  életünket. Ezt a 
passzvitásra ítélő életszakaszt a betegség képe  jellemezheti, ezt 
valóban gyakran jelzi a kártya.  
A 12. kártya egyéb  
elnevezései: a fejére állított világ, a keresztre feszített, az  
áldozat, a próba. A kártyán látható férfialak fejjel lefelé, lábánál  
fogva csüng két fa között. Ez a kényelmetlen testhelyzet azonban  
könnyedséget áraszt: a férfi egyik lábát játékosan keresztbe veti,  
kezében furulyát tart. Ez az állapot inkább örömet, mintsem fájdalmat  
okoz.  
Az        Akasztott Ember által
 kifejezett élményről C.G. Jung ezeket írja: "a        fennakadás... 
akár pozitív értelmű "felakasztás" is lehet, mely ugyan        egyrészt 
látszólag leküzdhetetlen nehézséget jelent, másrészt a maximális        
erőfeszítést követelő egyedi, s ezért teljes embert kívánó helyzetet    
    ábrázolja."  
Analógiák: 
Ji-King: 12. Pi (A Pangás) Mitológia: A Megbilincselt Hős (Prometheus, Odin, Attis, Semchasai, Jónás) Kulcsszavak: megdermedés, egy megrekedt helyzet vagy kapcsolat vége, elengedés, feladás, odaadás, megtanulni új nézőpontból látni, régi magatartásminták áttörésének szükségessége  | 
          
XIII. A HALÁL 
(The Death)  | 
            XIII. A HALÁL - A Természetes Vég 
A  Halál a búcsút jelenti, a 
nagy elengedést, a véget. Ezzel egyben az új,  az eljövendő útját 
készíti elő; a kártya maga azonban elsősorban a  véget tárja elénk. Ezen
 belül jelentheti a rég áhított, felszabadító  befejezést, de 
természetesen legfájdalmasabb tapasztalatainkra is  utalhat. A Kardok 
Tízessel ellentétben, mely az önkéntes és ezzel idő  előtti véget 
jelképezi, ez a kártya mindig a természetes véget jelöli,  és azt, hogy 
eljött az ideje valamit útjára engedni. A Halál  indokolatlanul tartozik
 a rettegett kártyák közé. Akik rózsaszín  szemüveget hordanak, a 
kártyát csak mint az új hírnökét értelmezik, meg  akarnak fosztani 
bennünket a búcsúzás mély átélésétől és az ehhez  kapcsolódó, életigenlő
 tapasztalatoktól.  
"Szétválasztottuk az életet és a
 halált, a        kettő közötti idő a félelem", mondja Krishnamurti, és 
hozzáteszi: "Nem        élhetünk anélkül, hogy meghalnánk." 
Analógiák: 
Ji-King: 59. Huan (A Feloldás) Mitológia: Az Éjszaka fiai (Nyx fiai; Thanatos és Hypnos) Kulcsszavak: Skorpió, halál és újjászületés, átalakulás, skorpió-kígyó-sas, régi csábítások alóli felszabadulás, külső változások, elmúlás, megújulás  | 
          
XIV. AZ EGYENSÚLY 
(The Temperance)  | 
            XIV. A KIEGYENLÍTŐDÉS (EGYENSÚLY) - MŰVÉSZET (Crowley) - A Megfelelő Arányok 
A  Tarot csomagban az utána 
következő Ördög (XV) kártyának, a  mértéktelenség megtestesítőjének 
egészséges ellentéte. Harmónia,  kiegyensúlyozottság, higgadtság és 
lelki béke jellemzi a  Mértékletességet. Ezzel az egészség és lelki 
egyensúly boldogító  élményét jelenti, vagyis, hogy jól bánunk 
önmagunkkal, szeretjük  önmagunkat és ebből adódóan harmonikus 
összhangban élünk  környezetünkkel is. Kérdésünk hátterének megfelelően 
jelenthet  gyógyulást, felépülést is. Ez a kártya az egyensúlyi állapot 
 kifejezése, aminek létrejötte az ember kiegyensúlyozó, mértéktartó  
képességét feltételezi. Az ember ebben az élethelyzetben igyekszik  
vágyai és lehetőségei között reális középutat találni.  
Analógiák: 
Ji-King: 15. Csien (A Szerénység) Mitológia: Az Isteni Rend (Nemezis) Kulcsszavak: Nyilas, ellentétek kibékülése, egyensúly, belső változás, átalakulás, alkímia, kreatív erő, minőségi változás  | 
          
XV. AZ ÖRDÖG 
(The Devil)  | 
            XV. AZ ÖRDÖG - Mértéktelenség 
Az  összes Tarot kártya közül 
természetének megfelelően az Ördög a  legnehezebben megfogható, mert 
mindenki számára más arcát mutatja. Az  általa jelzett élményekben a 
közös vonás a függőség, az  akaratnélküliség, a jószándékok kudarca, 
valamint a meggyőződésünkkel  szöges ellentétben álló cselekedetek.  
Az Ördög sok Tarot kártya sötét
  oldalának felel meg: a Mágussal (I) szemben ő a Fekete Mágus. Része a 
 Főpapnő (II) sötét oldalának, ő a Főpap (V) álszent, az anyagi világnak
  hódoló ellenpárja, a Szeretők (VI) hatalmi harccá vagy lélektelen  
kéjsóvársággá torzult oldala, az Igazságosság (XI) megvesztegethető  
vagy önbíráskodó árnyéka. Ő testesíti meg az Erő (VIII) zabolázatlan  
mohóságát, ő a Mértékletesség (XIV) ellentéte, a mértéktelenség, ő 
uralja a Hold (XVIII) túlsó területeit. Mint kísértő, természetesen 
legtöbbször vonzó formában jelenik meg. A kártya azt mutatja, hogy a 
tűzzel játszunk, és pokolian (!) oda kell figyelnünk, nehogy megégessük 
magunkat. Mélyebb értelmezési szinten azt jelenti, hogy a feltett kérdés
 vonatkozásában saját árnyékos oldalunkkal kell szembenéznünk. 
Analógiák: 
Ji-King: 36. Ming Ji (A Fény Elsötétedése) Mitológia: A Kísértő (Shemachasai, Azazel, Helel, Samael, Lucifer, Satan) Kulcsszavak: Bak, alkotó energia, nemzőerő, humor, érzékiség, szexualitás, kreatív energia, individualitás  | 
          
XVI. A TORONY 
(The Tower)  | 
            XVI. A TORONY - Összeomlás 
A Torony azt mutatja, hogy a 
vélt biztonságból magunk köré emelt falak hirtelen inogni kezdenek. 
Általában olyan struktúrákról és        dimenziókról van szó, melyek túl
 szűkké váltak számunkra. Ez érintheti meggyőződéseinket és 
alapelveinket éppúgy, mint szakmai és pénzügyi biztonságra vonatkozó 
elképzeléseinket, nem utolsó sorban baráti és egyéb személyes 
kapcsolatainkat. A torony mindenesetre olyan koncepciót jelképez, mely 
régebben jótékony biztonságot, talán még védettséget is adott számunkra,
 de melyből mostanra kinőttünk. Általában meglepő tapasztalatok, néha 
sziporkázó ötletek, melyek romba döntik a régi koncepciót. Mivel itt 
elsősorban biztonságunk vélt bázisáról van szó, ezeket a hirtelen 
változásokat gyakran katasztrófaként éljük meg. Csak az első sokk 
elmúltával érezzük megkönnyebbülten, hogy régi tehertől szabadultunk 
meg. Ezt az áttörést akár saját felismerésünk, akár külső esemény is 
kiválthatja. 
 A Ji Csing erről a következőket mondja: "A villámlással és dörgéssel érkező vihar legyőzi a természet romboló feszültségeit."  
Analógiák: 
Ji-King: 51. Csen (A Gerjesztő - A Mennydörgés, A Megrázkódtatás) Mitológia: Az Önpusztítás (Menetekkel, Kronosz, Jerikó, Bábel, Szodoma és Gomora) Kulcsszavak: Mars, mélyreható átalakulás, gyógyulás, a régi elpusztul, hogy helyet adjon az újnak, lelki megújulás, önismeret  | 
          
XVII. A CSILLAG 
(The Star)  | 
            XVII. A CSILLAG - Hit 
A Csillag a remény, a 
bölcsesség és a mélyebb összefüggések felfedezésének kártyája. Azt 
mutatja, hogy olyan dogokat tervezünk vagy indítunk útjukra, melyek a 
messzi jövőbe nyúlnak és melyek pozitív alakulását jogosan remélhetjük. 
Ebben a korai szakaszban gyakran még nem is vagyunk tudatában 
ténykedésünk messzemenő hatásának. Csak az eseményekre visszapillantva 
válik világossá előttünk, milyen döntő volt az az irányváltás, melyet a 
Csillag akkoriban jelzett. Mint a vetés kizöldülése, ezen cselekedet 
eredményeinek felismerése is időt igényel. A hagyományos értelmezés a 
három védőkártya egyikének tekinti a Csillagot, mely örömteli sikert 
ígér.  
Analógiák: 
Ji-King: 61. Csung Fu (A Belső Igazság) Mitológia: A Tudás istene (Binah, Sophia, Isis) Kulcsszavak: Vízöntő, ösztönzés (késztetés), kikristályosodás, önmagára ismerés, kisugárzás, tisztánlátás, az én-be vetett bizalom, kapcsolat az egyetemes intelligenciával  | 
          
XVIII. A HOLD 
(The Moon)  | 
            XVIII. A HOLD - Látomás 
A Hold kártyája a sötétségbe és
 az éjszakába, a lélek titokzatos világaiba kalauzol, megmutatva 
sejtéseinket, vágyainkat, álmainkat. A Hold világos oldala a romantikus 
álmodozást, élénk fantáziát és erősen fejlett érzékenységet jelöli. A 
kártya mégis inkább a sötét oldalt mutatja, a lélek mélységeit. 
Félelmeinket, bizonytalanságunkat, rémálmainkat, sötét sejtéseinket 
jelképezi, a láthatatlan, megfoghatatlan dolgok keltette iszonyatot, 
borzongást mutatja. Ezt a félelmet érezzük, ha magányosan haladunk át az
 éjszakai erdőn, melyen nappal nyugodtan vágunk át, mely a sötétben 
azonban megtanít a félelemre. Lehet ez a régi idők démonaitól való 
félelem is, melyek felvilágosult korunkban új nevet kaptak: baktérium, 
vírus, milirem, becquerel, ólommal szennyezett levegő, savas eső.  
Analógiák: 
Ji-King: 29. Kan (A Mélység, A Víz) Mitológia: Az Alászállás (Teseus , Orpheus, Odüsszeusz, Herakles, Psyche, Aeneas) Kulcsszavak: Halak, végső próbatétel, rossz fordulatok, illúzió, tévutak, a karma beteljesedése, szembenézés a tudatalattival, küszöb a tudatosság új szintjei előtt  | 
          
XIX. A NAP 
(The Sun)  | 
            XIX. A NAP - Megvilágítás 
A Nap kártyája a nagy életöröm,
 a vitalitás, a melegség és a bizakodás megtestesítője. A tudat 
megvilágosító erejét is jelenti, amellyel tiszta képet kapunk és 
legyőzhetjük gondjainkat, az irritáló tényezőket és kísérteties 
félelmeinket. Fiatalos frissességgel és az újjászületés érzésével 
ajándékoz meg. Az élet napos oldalát jelképezi. Mélyebb értelmezési 
szinten arra szólít, hogy győzzük le magunkban a sötétséget, 
bontakoztassuk ki napfényes természetünket, megváltva és a fényre 
segítve sötét bátyánkat vagy nővérünket.  
Analógiák: 
Ji-King: 24. Fu (A Visszatérés - A Fordulópont) Mitológia: A Napisten (Ra, Helios, Sol) (Gilgames, Parcifal) Kulcsszavak: Nap, magas szintű kreatív energia, tudatosság, beteljesült szerelmi kapcsolat, bölcsesség, szellemiség, átalakulás, spiritualitás  | 
          
XX. AZ EÓN 
(The Aeon)  | 
            XX. A VÉGÍTÉLET - Megszabadulás 
A Végítélet kártyája könnyen 
félreérthető, ha elnevezéséből indulunk ki. Az ítélethez, különösen az 
itt szereplő végítélethez elsősorban a büntetés, a kárhozat, és ebből 
adódóan a félelem és rémület kapcsolódik. A kártya jelentése viszont 
mindig csak szimbólumai, illetve a mögötte rejlő lelki és mitológiai 
képek alapján értelmezhető. Az itt ábrázolt feltámadás a megváltás 
megragadó élményét szemlélteti, az eddig eltemetett vagy fogva tartott 
dolgok felszabadulását mutatja, hogy az igaz, az isteni kiemelkedik a 
börtönök sötétjéből és napfényre kerül. Ez bizonyítja a kártya boldogító
 jelentését. Az önmagunkká válás útján a döntő lépést jelképezi, az 
alkímiai változások sikeres folyamatát, mely az alacsonyabb rendűből 
magasabb rendűt alkot. Hétköznapi szinten a felszabadulás minden 
formáját jelenti: szabadulást a gondoktól, a szükségtől, hálátlan 
helyzetekből és kapcsolatokból, gátlásoktól és félénkségünktől. Továbbá 
utalhat arra is, hogy a kártya által jelzett szándékunkban igazi "kincs"
 rejlik.  
Analógiák: 
Ji-King: 40. Hszie (A Szabadulás) Mitológia: A Megszabadulás (Innana, Oziris, Orpheus, Odysseus, Herakles, Psyche, Aeneas) Kulcsszavak: felszabadítás, feloldozás, megváltás, megvilágosodás, jó ítélőképesség, kritikára való nyitottság, kritikus önelemzés  | 
          
XXI. A VILÁGEGYETEM 
(The Universe)  | 
            XXI. A VILÁG (AZ UNIVERZUM) - Boldogság 
A Világ kártyája az újra 
megtalált egységet, a mélységes harmónia élményét és egy fejlődési 
folyamat örömteli befejezését mutatja. Szavakkal megragadni e kártya 
szépségét azzal a veszéllyel járna, hogy érzelgős történethez írnánk 
happy end-et. A hős utazása során a boldog véget, az újra megtalált 
Paradicsomot jelképezi, ami a hétköznapi életre vetítve egyszerűen 
annyit jelent, hogy célhoz értünk. Ritkább esetben ez életünk valódi 
célja, általában azonban fontos közbenső állomás. Külső élményeink 
szintjén azt mutatja, hogy megtaláltuk helyünket a világban, azt a 
helyet, ahová igazán tartozunk. Lelki tapasztalataink területén arra 
utal a világ kártyája, hogy jelentős, sőt talán döntő lépést tettünk az 
önmagunkká válás, valódi hitelességünk, saját teljességünk felé. Az 
események vonatkozásában boldog időszakot jelez, melyben nyíltan és 
teljes elevenséggel élvezzük létünket. Jelentheti azt is, hogy 
nemzetközi kapcsolatainkat ápoljuk vagy utazunk.  
Analógiák: 
Ji-King: 55. Fang (A Bőség) Mitológia: A Paradicsom Kulcsszavak: Szaturnusz, befejezés, kozmikus egyesülés, felszabadulás a kötöttségek alól, a karma lezárása  |